sobota, 13 kwietnia 2013

Kruche kwiatuszki czekoladowe






           Witam Was bardzo serdecznie w tak piękny i słoneczny dzień. Już mogę powiedzieć piękny, bo nareszcie świeci słońce i nie jest zimno:) Nawet nie przeszkadza mi krótki, przelotny deszcz...

Dlatego, że pogoda wreszcie wiosenna, miałam dzisiaj ochotę coś upiec. Najlepiej czekoladowego i pysznego:):) A i dzisiaj czekolada ma też swoje święto, więc zachęcam do spróbowania:) Od dawna zabierałam się za upieczenie tych ciasteczek. Przepis dostałam od dobrej przyjaciółki mojej mamy.  Piekłam już je dwa razy i były cudne:) Więc rano wybrałam się na zakupy, spisałam co potrzeba i czego nie mam.... Okazało się, że praktycznie wszystkie te produkty mamy zazwyczaj w domu, brakowało tylko gorzkiej czekolady... Wzięłam się do roboty i proszę oto one....


Potrzebne:

400 g mąki
4 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150 g cukru
2 łyżki kakao
200 g masła lub margaryny
1 tabliczka gorzkiej czekolady


Wykonanie:

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Suche składniki wymieszać w misce, dodać żółtka, masło lub margarynę i czekoladę. Zamieszać łyżką, później wyrobić ciasto. Ciasto włożyć do lodówki na pół godziny. Następnie rozwałkować na grubość około 1 cm. Wyciąć ciasteczka o dowolnym kształcie. Piec około 12 minut w temperaturze 180 stopni.
                                                                                                 Smacznego!












  Muszę się z wami podzielić moim porannym widokiem z mojego pokoju:)





                 Pozdrawiam Was wiosennie, smacznie i kolorowo:)
                                    Natalia

5 komentarzy:

  1. same pyszności:)))pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ajajaj!!!
    ...a miałam się odchudzać!Czuję, że muszę coś pożreć............
    Składniki rzeczywiście proste i nawet wszystkie w domu mam!
    Czyli do roboty!
    Zapraszam do mnie:
    http://voncologne.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już mi ślinka cieknie. A co do wiosny, do nas też zawitała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Żurawie za oknem? Wow! Ja dziś tez piekłam ciasteczka:-) Spróbuję i Twój przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm czekoladowe kwiatuszki , coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)